søndag 8. september 2013

Kids weekend

Etter ei uka med ny start på mange fronter valgte vi å legge denne helgen til barnashelg. Det var ikke bare en overgang for Lea at hun startet på skolen. Lillebobbo syntes også det var rart at Lea plutselig var borte om dagene. Bare kjedelige mamma!

Fredag på skolen fikk en hard start, men en veldig bra fortsettelse. Hun gråt veldig når jeg leverte henne og veldig på det at hun ville hjem. Det er ofte vi hører at hun vil hjem til gråhuset i Tromsø. Jeg leverte henne ti på 9 gråtende og kl 09 hadde jeg fått Mail fra lærinnen at det gikk bra med Lea og at hun var kommet seg i lek. Hun har også nektet de to første dagene å kle av seg sekken. Hun har hatt den på ryggen hele dagen, så fremskrittet var at hun hang den på plassen fredagen. Hun ønsker fortsatt ikke å dra til skolen, men vi regner med at det blir å forandre seg.

Kids weekend har bestått av tur til esposende, vi besøkte et innendørs "badeland", da vi har to barn som er veldig kresne på utendørs bading. Her hadde de basseng som Tobias kunne krype i og Lea kunne "svømme" i. Begge barna storkosa seg:)


På søndagen (idag) var vi i parken på formiddagen og på LEKEBUTIKKEN på ettermiddagen. Tobias fikk seg lekeklosser, nå skal vi begynne og bygge.


Lea fikk seg sparkesykkel :) noe hun har pratet om en stund. Så på kveldingen måtte vi ut og teste.


Byggeklossene ble liggende ganske så urørt - mye artigere å hjelpe pappa og dadda med å bygge opp sparkesykkelen.





Tobias går mer og mer nå om dagene :)

Vi har forresten blitt kjent med en portugisisk familie. Jeg tok frem mine sosiale skills, kom i kontakt med ei dame i parken. Så fort noen viser tegn til at de prater engelsk slipper de ikke unna meg ☺. Hun skal lære meg portugisisk, hun er hjemme om dagene og var veldig interessert i å lære meg språket. Så det blir spennende. Vi møtte mannen hennes i dag, en veldig trivelig mann.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar