lørdag 21. september 2013

En lørdagsformiddag

Denne helgen bestemte vi oss for å ta det litt rolig, ta dagen som den faller seg :)
Så rett vi gjorde, Tobias har for første gang sove gjennom hele natta uten å styre (merk:mareritt og hyl) og han sov lengst av alle, noe som også hører sjeldenheten til. En flott start på lørdagsmorgenen.

Etter familiefrokost tok vi beina fatt og gikk til Braga Parque, et shopping center.

Kjærleik i heisen :)



Her er Lea's favorittplass og på lørdager vet hun at hun får lov til å plukke. Dagen etter fredag er det lørdag og godtedag:) jeg selv savner godtehyllene i Norge, med litt sure og salte godterier. Her er alt søtt. Så det går mye i sjokolade;)











En annen plass vi bruker å besøke er smoothiebaren, de lager helt fantastiske smoothies. Ofte besøkt, så nå er vi på hils med han (i dag var det noen andre bak disken)som står bak disken.





Tobias er veldig glad i Tutti fruttien:)





Mens Lea går for ferskpresset appelsinjuice:)


De har mange fristelser å komme med og for engangsskyld et sunt alternativ. Noe som ungene også setter stor pris på.

Vi måtte også innom sport zone, det er sjeldent vi går ut derfra uten å kjøpe noe. Spesielt ikke gå ut derfra uten en ball.


Nye joggesko til Tobias som nå bruker fotene (ikke knærne) som hovedframkomstmiddel.


Når vi var ferdig gikk vi til parken. Pappan og ungene måtte teste ut den nye ballen, mens mamman måtte teste den varme solen som stekte på himmelen. Det er vist varmere denne septemberen her enn det som er vanlig, så vi ligger enda på opp i 35 grader.






På tur til og fra parken har vi noen gåmotivasjonsstopp, et er med froskene og i dag fikk vi se litt aktivitet der nede :)



I dag bestemte vi oss for å ta lunsjen ute, jeg bestilte meg et glass vin - jeg fikk da en mugge vin. (Språket ble litt misforstått her).


Jeg bestilte meg en enkel omelett (tenkte jeg) fikk en enkel omelett med ris,pommes Fritz og salat - de sparer ikke på porsjonene her.


God helg venner og familie :-)
-V-

- Posted using BlogPress from my iPhone

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar