fredag 1. november 2013

Tibâes


Søndagen ble vi invitert med til en liten plass (park) som heter Tibâes. igjen viser det til en kirke, en gammel kirke. 

Når vi kom var det gudstjeneste og kirken var stappfull. Det var ei stor blanding av alder på de som deltok på gudstjenesten. Alt fra små barn til de eldre. Det var en del ungdommer som også deltok. Kirken innvendig var utrolig flott. Vi fikk ikke tatt bilde pga gudstjenesten og vi kunne ikke delta med de tre høylytte barna vi hadde med. Så vi gikk videre inn på området. 


Diogo og "lille" Lea blir fortere og fortere varm i trøyen nå når de møtes. De finner veldig fort den gode tonen de slapp med fra forrige gang vi møttes. Vi har blitt bedre og bedre kjent med denne familien, vi møtes oftere, så det er mer naturlig at gjensynsgleden er der. Både hos store og små!
Adozinda har heller ingen problemer med å finne husly hos mine søte små :)

 Jeg fkk beskjed at jeg måtte sitte der for å bli tatt bilde av, det var obligatorisk. Adozinda har et bilde fra hver gang hun hadde vært der og med de hun var sammen med. Jeg har "drikke te" bilde av oss to, men som Leif sa når han sto å tok bildene var at jeg ikke var spesielt fotogen i slike øyeblikk. "Te handa mi" var ikke på plass. Så jeg sparer dere for de bildene :)
 Et magisk øyeblikk :)
 Her er vi inne i en gammel bygning. Dette er kjøkkenet og ungene sitter på kjøkkenbordet...........
 ........ og rett ved siden av kjøkkenet sitter jeg på do. Jeg nevnte rare bilder, men dette måtte jeg bare ha med. En setting jeg var mer komfortabel med å ta bilde i, haha :)

                               

                                     

Kastanjanøtter

Den 11 november er Sâo Martinho day, den feires med å smake søt vin og spise chestnuts (kastanjenøtter). Portugiserne bruker å stille i stand en stor fest i den forbindelese. Vi er invitert på en slik fest neste helg, noe som blir en ny opplevelse da antall inviterte er 87 stk. Men alt må oppleves tenker vi (jeg;)).
Nedenfor på bilde ser dere en slik nøtt. Disse lå strødd rundtomkring i parken.

Jeg fikk smake på en nøtt og det smakte helt forjævlig når den ikke er tilberedt på noen slags vis. Vi har smakt den når den er kokt, en mye bedre smak :)  



En flott familie (linda familia) 
 Ungene fikk plukke maiskolber fra en maisåker. Kolbene var ikke helt moden, men fungerte som et artig leketøy for barna. 

 "To gode venner" 

                             
       Diogo sprang til vår bil, han skulle være med Lea hjem :)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar