torsdag 7. november 2013

Litt på etterskudd

I forrige uke hadde barna noen kosedager hjemme.

På onsdagen var det mamma og Leadag. At den lille pia mi er en "liten dame" rår det ingen tvil over.
"Mamma skal vi gå å sminke oss" "Mamma jeg vil ha kjolen på inne, kan bytte til de andre (varmere) klærne når vi skal ut"
"Jeg må ha finskoen også på"
Stopper opp og vindushopper utenfor skobutikkene.

På hennes og Mauritz: " mamma se, der er sminke, mamma sånn liker jeg"

Hvem er hun lik? Jeg er verken opptatt av sminke eller sko.







Dagen innholdt pusling, tørker frukt, barne tv, godteri, og lunsj på braga parque sammen med pappa.




På lunsj ville hun ha juice, men de hadde kun lemonade. Bilde over viser resultatet på det.

Fredagen var vi alle tre hjemme. Da tok vi på støvler på tidligmårran og gikk ut. Tema var høst og høstblad. Lea hadde oppdaget dagen før når vi var ute at bladene hadde forskjellige farger, så det var litt spennende.






Midt i uka var det Halloween - vi kjøpte inn haugevis med godteri til alle barna som skulle komme å banke på døra.


Men vi gjorde oss selv en bjørnetjeneste der. Det ble godtedag på en torsdag hos oss. Ingen barn dukket opp!

Lea fikk feire Halloween på skolen, virker som om noen setter den Amerikanske tradisjonen høyere enn andre her. Det var fult pyntet og full oppdekning. Vi foreldre måtte bidra med kaker o.l. Av sympati for oss (ikke skjønner vi helt hvorfor) så fikk vi i oppgave å kjøpe inn servietter og fat.



Samme på treningsstudioet jeg er på var det full Halloweenstemning. Instruktørene var utkledd og de hadde et Halloweenprogram for den dagen.


Helt til venstre ser dere meg, da jeg spontant deltok på et treningsopplegg de hadde. I og med at jeg ikke kan portugisisk og forstår mailene de sender meg, var jeg ikke klar over opplegget. Men artig var det.

Lea har nå gått over til vinteruniform og var så stolt over at hun skulle bruke slips.

Det går enda veldig flott på skolen. Får mye skryt over at hun tar engelsken så fort og at hun forstår når den portugisiske læreren prater til henne:)




Tobias, Lea, Leif og Veronica

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar