torsdag 5. desember 2013

Julen nærmer seg

I helgen som var laget vi julepynt (som nevnt i forrige blogginnlegg). Når jeg var å hentet Tobias her om dagen måtte jeg bare ta bilde av juletreet deres. For en fantasi folk har og kreativitet. Så mye flott som kan lages av resirkulerbartmateriale. Det var skikkelig flott.





I midten der ser dere at snemannen vår har fått sin plass.





I dag er det 5 desember, jeg og ungen ankom braga 5 august. Så vi har nå bodd her i 4 måneder. Disse månedene har flydd avgårde. Det har vært masse kos og masse spenning. Som nevnt tidligere har språket vært den største utfordringen her, men jeg føler egentlig at vi har taklet det ganske bra. Både store og små!

Vi har kjent på savnet hjem - men vi trøster oss med tanken at vi skal hjem igjen og nå prøver å "leve i nuet". Gjennom disse flotte kommunikasjonsmulighetene vi har så gjør det hele situasjonen enklere.









I dag har jeg vært på julegudstjeneste i forbindelse med Lea sin skole. Det var noe anerledes enn det vi er vant med. Her hadde flere av elevene en deltakende rolle. Det var musikal, skuespill og sang.

Hvert år får skolen elevene til å lese et lite stykke fra bibelen på sitt språk, siden det er en internasjonal skole. Siden Lea er den eneste norske og ikke kan lese, måtte jeg stille opp sammen med henne å lese. Det var ganske spesielt å være med på.











Tobias, Lea, Leif og Veronica

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar