mandag 30. september 2013

Amsterdam

Fredagen dro jeg på overraskelsestur til Amsterdam for å møte kollegaene mine som var der på blåtur. Det var kun 4 (de som var i komiteen) av 18 som viste at jeg kom. Så det ble en stor overraskelse :)
Vi var fire jenter som delte rom, Lisa, Inger, Torunn og jeg. Det var så herlig å møte kollegaene mine igjen, fnise, spise godter, drikke rødvin og rett og slett bare kose seg. Ei helg med mye latter.








Første kvelden var det forhåndsbestilt bord på Hard rock cafe, der vi spise dæilig burger. Etter mat tok vi turen innom en irsk pub, etterfulgt av karaokebar - der de som jobbet der helst ønsket at vi kun var publikum og ikke underholdningen. Siste sangen vi tok gav de oss mikrofoner som var avslått. Men artig var det dog!


Dagen etter tok vi turen inn til byen. Når vi kom til byen hev Vi oss med en kanalbåt og fikk en skikkelig flott sightseeing av byen:) og siden resten av gjengen ankom Amsterdam torsdagen var de til min store glede ferdigshoppet. Så dagen var avslappende og bare kos. For min del var det flott å bare være sammen med de, da savnet har vært innom ;)



Potergull og godis var tingen etter en sen natt ute på livet.
Under er det noen bilder fra kanalbåtturen:)
























Mange husbåter som lå langs kantene. I alle fassoger, små og store. Veldig fascinerende. Ikke noe vi er vant med.















Etter kanalbåtturen var det litt mer trasking i byen. Da vi blant annet måtte sjekke ut den berømte gaten "red light district", vi gikk meget raskt gjennom den gaten. Var nesten som om at vi ble ruset bare ved å trekke inn "den søte luften" som traff oss i passasjen.








Vi hadde en plan for kvelden, men som vant fra livet i barnehagen så går ikke alt som planlagt. Noen dro på fotballkamp (ikke jeg) mens vi andre skulle ut å spise. Men etter masse kos og latter på hotellrommet ble det til at vi bestilte pizza til rommet og ble der resten av kvelden. Noen av oss gikk ut for å sjekke nattelivet. Som forøvrig ikke var noe å skryte av der vi havnet. I tillegg til et kjærestepar var vi de enste som var der.


Resterende bilder fra kvelden er sensurert!!! ;)


Fiksing av håret for kvelden :)


En sliten og flott gjeng som reiste til Tromsø i dag - mens jeg selv sitter i skrivende øyeblikk å venter på flyet til porto. Skal hjem til mine søte små ❤️ Og mannen!



-V-

- Posted using BlogPress from my iPhone

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar